Jak promować lokalne wydarzenia?
Gdy pomysł na event jest gotowy, scenariusz i budżet przemyślane, pozostaje dokonanie wyboru metod promocji wydarzenia. O ile jest to małe wydarzenie, wystarczy skrzyknąć znajomych i ich znajomych. Jeśli w grę wchodzi wydarzenie o nieco większym zasięgu warto zastanowić się, w jaki sposób je wypromować.
Korzystanie ze wsparcia lokalnej administracji
Lokalnym wydarzeniom chętnie patronuje lokalna administracja publiczna. Zrobi to jeszcze chętniej, jeśli nie będzie musiała angażować w wydarzenie własnych środków. Dla przedstawicieli władz jest to okazja do promocji. Co mogą dać w zamian? Udostępnić swoje kanały informacyjne (prasa, portale, bilbordy, plakaty) bez konieczności uiszczania opłaty. Opcją jest również udostępnienie w bardzo korzystnej cenie sali, sprzętu nagłaśniającego czy miejsca w przestrzeni publicznej na przykład na stadionie.
Określenie grupy docelowej
Warto rozważyć, do jakiej grupy odbiorców adresowane jest wydarzenie i w dalszej kolejności zastanowienie się, w jaki sposób do niej dotrzeć. Może to być informacja w szkołach, zakładach pracy czy w sklepach. Wszystko zależy od tematyki wydarzenia.
Media społecznościowe
Nagłaśniajmy wydarzenie na wiele sposobów. Pokażmy innym, jakie korzyści z udział w evencie będą mogli mieć dla siebie. Zagwarantujmy dobrą zabawę.
Dotrzymywanie obietnic
W przebiegu wydarzenia powinno znaleźć się wszystko to, o czym była mowa w zaproszeniu. Niespełnienie tego warunku zapowiada niepowodzenie i brak realizacji zamierzonego celu.